המטבח (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המטבח
Кухня
סוגה קומדיית מצבים
מלודרמה
יוצרים וסילי קוצנקו
ויטאלי שליאפו
איגור טודואסב
דמיטרי יאן
פאבל דנילוב
כותבים וסילי קוצנקו
ויטאלי שליאפו
איגור טודואסב
דמיטרי יאן
פאבל דנילוב
בימוי ז'ורה קריבז'ובניקוב, דמיטרי דיאצ'נקו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים דמיטרי נזארוב
מארק בוגאטירב
דמיטרי נאגייב
ילנה פודקאמינסקאיה
מרינה מוגילבסקאיה
ויקטור חוריניאק
אולגה קוזמינה
סרגיי ייפישב
סרגיי לאביגין
מיכאיל טראבוקין
ניקיטה טרסוב
ולריה פיודורוביץ'
מיכאיל בשקאטוב
ילנה קסנופונטובה
גריגורי סיאטיווינדה
פיליפ בלדני
פרסים פרס TEFI לסדרה הקומית הטוב ביותר 2014
פסקול איוואן קנאייב
ארץ מקור רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 120 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך מלון אלאון
המטבח: המלחמה על המלון
הפקה
מפיק דמיטרי דיאצ'נקו
ויאצ'סלב מורוגוב
אדוארד אילויאן
ויטאלי שליאפו
אלכסיי טרוציוק
דניס ז'לינסקי
אלכסנדר רובצוב
אלכסיי וולקוב
מפיקים בפועל איגור פופצוב
סאנאט קרימבאייב
וסילי קוצנקו
חברת הפקה Keystone Production
Yellow, Black and White Group
אתר צילומים מוסקבה, קרסנאיה פוליאנה, קזינו סוצ'י, סוצ'י
צלמים סרגיי דישוק
דניס פאנוב
מיכאיל סליחוב
אורך פרק 25 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור רוסיהרוסיה ערוץ CTC
פורמט (תמונה) 1080i (16:9 HDTV)
פורמט (קול) Dolby Digital 5.1
תקופת שידור מקורית 22 באוקטובר 201231 במרץ 2016
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המטבחרוסית: Кухня) היא קומדיית מצבים רוסית, אשר שודרה במקור החל משנת 2012 ועד 2016 (6 עונות) בערוץ CTC. הסדרה נוצרה על ידי וסילי קוצנקו, ויטאלי שליאפו, איגור טודואסב, דמיטרי יאן ופאבל דנילוב שגם כתבו את התסריט. הסדרה מתמקדת בצוות העובדים של המטבח במסעדה הצרפתית "קלוד מונה" (Claude Monet; עונות 1–5) ומסעדת "ויקטור" (Victor; עונות 5–6).

הסדרה הופקה על ידי חברת Keystone Production ו-Yellow, Black and White בהזמנת ערוץ СТС. בשנת 2014 זכתה הסדרה ב"פרס האקדמיה הרוסית לטלוויזיה" בקטגוריית "הסדרה הקומית הטובה ביותר" וזכתה ב"פרס התאחדות מפיקי הקולנוע והטלוויזיה" בקטגוריית "הקומדיה הטובה ביותר".

הסדרה הפכה לאחת מסדרות הטלוויזיה הפופולריות ברוסיה וזכתה לעיבודים גם בארצות אחרות: ב-2015 שודרה העונה הראשונה של הגרסה הגאורגית בערוץ GDS TV[1]. ביוון הופקה סדרת הטלוויזיה "כן, שף!" ("Μάλιστα, σεφ!") בערוץ MEGA[2] וכן הופקו גרסאות מקומיות בפורטוגל, "כן, שף" ("Sim Chefe") ששודרה בינואר 2017 בערוץ RTP1, בפברואר 2017 שודרה באוקראינה גרסת אנימציה וב-2021 שודרה גרסה פולנית[3].

ב-2016 הופקה סדרות ספין אוף בשם "מלון אלאון", שהופקה לה ב-2018 סדרת המשך בשם "גרנד" בת 4 עונות על מלון בפרברי מוסקבה וזכתה גם לסרט קולנוע באורך מלא בשם "מלון בלגרד". ב-2019 הופקה סדרת הטלוויזיה "המטבח: המלחמה על המלון" (Кухня. Война за отель), המהווה לסדרת המשך לסדרה המקורית הכוללת 13 פרקים ועלילתה מתרחשת בעיר סוצ'י.

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקסים לברוב הוא טבח במקצועו. חלומו הוא להפוך לשף מפורסם ולכן לאחר השלמת לימודיו בבית הספר לבישול בעיר הולדתו וורונז' הוא נוסע למוסקבה, לנסות את מזלו בעיר הגדולה. הוא מתקבל לעבוד במסעדה הטובה ביותר בעיר, הנמצאת בבעלות הידוען דמיטרי נאגייב.

עד מהרה הוא מוצא את עצמו באחד ממקומות העבודה המאתגרים ביותר שיכול היה להגיע אליהם: מנהל המטבח הוא השף ויקטור בארינוב, אלכוהוליסט, אוהד מושבע של ספרטק מוסקבה ומהמר מכור.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמיטרי נזרוב — ויקטור (ויטיה) פטרוביץ' בארינוב, שף מסעדת המטבח הצרפתי במוסקבה "Claude Monet", סו-שף, טבח ולאחר מכן שף מסעדת המטבח האיטלקי Arcobaleno, שף מסעדת Victor (מפרק 81). נולד ב-11 ביוני 1960 במוסקבה, חי זמן רב בפריז. בעל אופי רגזן, מעשן, אלכוהוליסט ומכור להימורים. אוהד מושבע של קבוצת ספרטק מוסקבה. מהמר בסכומים גדולים על ניצחונותיה ומפסיד. נוהג לזלזל בעובדי המסעדה. התגרש 3 פעמים ויש לו 2 בנות קטיה (מנישואיו לאלאונורה) ואליסה (מנישואיו לאחותה של ויקה). התחרה בעונות 1 ו-2 בשפית ילנה סוקולובה, שפית מסעדת Arcobaleno ששכנה סמוך ל"קלוד מונט", שנישאה לו לאחר מכן. יום אחד, רצה להפתיע את ילנה בזר פרחים, וכשראה מעבר לפינת הרחוב שהיא נשקה לבעלה לשעבר באפלטוניות, לקה בהתקף לב. בעונה 6 לקה באירוע מוחי.
  • מארק בוגאטירב — מקסים (מקס) לאונידוביץ' לברוב, טבח במסעדת Claude Monet, עבד כמלצר וסו-שף, וטבח במסעדת Victor. יליד ה-18 בפברואר 1989. הגיע למוסקבה מוורונז'. כריזמטי ורודף שמלות. בצבא שירת כטבח. הכיר את ויקה במועדון לילה בבילוי. לאחר מכן, זו החלה לפתח אליו רגשות, ומקס דחה אותה. ויקה החלה להתעלם ממקס בזמן שזה החל לחזר אחריה. לבסוף ויקה נענתה לחיזוריו והשניים הפכו לזוג. יום אחד, החלה לעבוד ב"קלוד מונט" בעונה 2 מלצרית בשם אלכסנדרה (סשה). סשה ניסתה לנקום בבן זוגה לשעבר- איליה (שהחל גם הוא לעבוד במסעדה כמלצר), והחלה לחזר אחרי מקס כדי לגרום לאיליה לקנא. מקס נפרד מויקה לטובת סשה, וזו בגדה בו לבסוף עם איליה. סשה פוטרה מפני שהפגינה חיבה למקס בזמן העבודה. לאחר זמן מה, בעונה 3, מקס וויקה חידשו את הקשר ביניהם. כשקטיה החלה לעבוד במטבח, היא החלה לחבב את מקס אחרי שהפסיק להקניט אותה. לאחר זוגיות קצרה, קטיה הודתה בפני ויקה שהיא נפרדת ממנו, כדי לא לצער את ויקה בכך שמקס נפרד ממנה לטובת קטיה. מקס וויקה חידשו את הקשר ונישאו. הוא בגד בויקה עם סשה לאחר חתונתו, והשניים התגרשו. מקס הפציר בויקה לחזור אליו, בייחוד כשנודע שויקה מצפה לבת ממנו. בגלל בושת הבגידה, התפטר ועבר לעיר אחרת. כשויקה הייתה בחודש השישי להריונה, מקס חזר ל"ויקטור" והחל לעבוד שם ולחזר אחרי ויקה. השניים התגרשו לפי בקשת ויקה. לבסוף נענתה לחיזורים רק ביום שבו ילדה את ביתם, כשמקס הבהיל אותה לבית החולים ונשאר לצידה בזמן הלידה. לאחר הלידה ויקה עזבה את משרתה "בוויקטור" וחזרה לגור יחד עם מקס וביתם יבגניה.
  • ילנה פודקאמינסקאיה — ויקטוריה (ויקה) סרגייבנה גונצ'ארובה, מארחת במסעדת Claude Monet ובמסעדת Victor. ילידת ה-15 בספטמבר 1985. הגעה למוסקבה מקלינינגרד. אישה עצמאית ובטוחה בעצמה. הכירה את מקס במועדון לילה בבילוי. לאחר מכן, זו החלה לפתח אליו רגשות, ומקס דחה אותה. ויקה החלה להתעלם ממקס בזמן שזה החל לחזר אחריה. לבסוף ויקה נענתה לחיזוריו והשניים הפכו לזוג. יום אחד, החלה לעבוד ב"קלוד מונט" מלצרית בשם אלכסנדרה (סשה). סשה ניסתה לנקום בבן זוגה- איליה (שהחל גם הוא לעבוד במסעדה כמלצר), והחלה לחזר אחרי מקס כדי לגרום לאיליה לקנא. מקס נפרד מויקה לטובת סשה. סשה פוטרה מפני שהפגינה חיבה למקס בזמן העבודה. בהמשך ניהלה קשר לא מחייב עם דמיטרי נגייב. לאחר זמן מה מקס וויקה חידשו את הקשר ביניהם ונישאו. הוא בגד בויקה עם סשה לאחר חתונתו, והשניים התגרשו. מקס הפציר בויקה לחזור אליו, בייחוד כשנודע שויקה מצפה לבת ממנו. לאחר לידת הבת, ויקה הסכימה ועזבה את משרתה "בוויקטור".
  • דמיטרי נאגייב — הופעת קמע, הבעלים של מסעדת Claude Monet ובעלים שותף במלון הבוטיק Eleon. שחקן ואיש בידור מוצלח. התגרש מאשתו כריסטינה בעונה 3, ובהמשך ניהל מערכת יחסים עם ויקה אך השניים נפרדו. לאחר הפרידה מויקה חזר לזרועות כריסטינה ומינה אותה לתפקידה של ויקה לאחר שזו התפטרה. לאחר מכן כריסטינה התפטרה גם היא וברחה עם כספי המסעדה.
  • ויקטור חוריניאק — קונסטנטין (קוסטיה) קונסטנטינוביץ' אניסימוב, ברמן ואוצר יין במסעדת Claude Monet ובמסעדת Victor. חברו הטוב של מקס. הגיע למוסקבה מקרסנויארסק. בעל מזג טוב, לא יודע לשקר ומתקשה לנהל יחסים עם נשים. בעלה של אנסטסיה ואביו של בנם המשותף, סטפן, שנולד באופן לא מתכונן בעונה 3.
  • אולגה קוזמינה — אנסטסיה (נסטיה) סטפאנובנה פומינה, מלצרית. צמחונית ותומכת זכויות בעלי החיים. נאיבית ורומנטית. הגיעה למוסקבה מפודולסק. הסתכסכה עם אביה משום שמחזיק בבעלות של מפעל בשר ונקניקים, שנגדו את עקרונותיה. אשתו של קונסטנטין ואמו של בנם המשותף, סטפן. נסטיה התעברה באופן לא מתכונן בעונה 3, דבר שהיה מרגיז את הוריה, ולכן הסתירה את הריונה עד שלב מתקדם. אביה הבחין בבטנה ההריונית ביום בו ביקר במסעדת "קלוד מונט". נסטיה נישאה לקונסטנטין בחודש התשיעי להריונה, וילדה בסיום החופה.
  • סרגיי יפישב — לב (ליובה) סמיונוביץ' סולוביוב, סו-שף Claude Monet, סו-שף Arcobaleno ומסעדת Victor. יליד ה-1 ביולי 1981. נאיבי, חרוץ וישר. ידו הימנית וחברו הטוב של השף ויקטור בארינוב. סובל מגמגום וחי יחד עם אימו המבוגרת והשתלטנית. בהמשך הופך לבן זוגה של גולי למרות התנגדות אימו.
  • סרגיי לאביגין — ארסני (סניה) אנדרייביץ' צ'וגאנין טבח במסעדת Claude Monet ובמסעדת Victor, מומחה לבישול בבשר. הגיע למוסקבה מסמולנסק. חברו הטוב של פיודור. מפלח דברים מהמזווה בקביעות ושכרו מנוכה על כך. חווה עליות ומורדות ביחסים עם בת זוגו מרינה בשל קמצנותו.
  • מיכאיל טראבוקין — פיודור (פדיה) מיכאילוביץ' יורצ'נקו, טבח מסעדת Claude Monet ובמסעדת Victor. מומחה לבישול בדגים. חברו הטוב של ארסני. שירת בעברו בחיל הים.
  • ניקיטה טראסוב — לואי בנואה, קונדיטור במסעדת Claude Monet וב-Victor. הגיע למוסקבה מפרובאנס (צרפת). לא מסתיר את נטייתו המינית. הומוסקסואל, סובל מפאניקה ודובר רוסית בקושי רב עם מבטא צרפתי כבד. מומחה לקונדיטוריה ומאכלים צרפתיים.
  • ז'אניל אסאנבקובה — איינורה קננסארובה, מנקה במסעדת Claude Monet וב-Victor. הגיעה למוסקבה מבישקק, קירגיזסטן. אחייניתה גולניארה (גולי), מגיעה לעבוד בשתי המסעדות, שם הופכת לבן זוגה של לב. אמו של לב מנסה להפריד בין השניים אך נכשלת.
  • מרינה מוגילבסקאיה — ילנה פאבלובנה סוקולובה, טבחית מסעדת Arcobaleno. מתחרה בוויקטור בגלל שכנות מסעדותיהם. בהמשך היא משלימה עימו ונישאת לו.
  • ולריה פיודרוביץ' — יקתרינה (קטיה) סמיונובה, בתו של השף ויקטור וגרושתו אלאונורה. טבחית ומומחית למטבח מולקולרי. ילידת קיץ 1989. כשקטיה הגיע לעבוד במסעדת "קלוד מונט" בעונה 3, אביה הסתיר את הקשר המשפחתי ביניהם. ילנה סוקולובה, לימים אשתו, חשדה שקטיה הייתה המאהבת של ויקטור. היא גילתה שחשדה הופרך כשדמיטרי נגייב פלט בטעות שקטיה היא ביתו של ויקטור. פיודר וארסני העלילו עלילה על רומן בין קטיה ללב שהופרך. קטיה ניהלה מערכת יחסים שאינה מחייבת עם מקס, דבר שהרגיז את ויקה. בהמשך ניהלה קשר זוגי עם דניס, לאחר מכן עם ניקיטה- שנותק כשעזבה את חופת חתונתם. לבסוף חזרה לזרועות דניס והשניים הביאו ילד משותף לעולם.
  • מיכאיל בשקאטוב — דניס קרילוב, מוזיקאי. חבר ילדות של מקס מווורנז'. מערכת היחסים הראשונה שלו עם קטיה כשלה, ובפעם השנייה, הביאה עימה ילד לעולם. אחרי פרידתו מקטיה קיים יחסים עם אימה מבלי לדעת על קרבתן המשפחתית, והסתיר פרט זה.
  • ילנה קסנופונטובה — אלאונורה אנדרייבנה, הבעלים של מלון הבוטיק Eleon. אמה של קטיה וגרושתו של ויקטור.
  • גריגורי סיאטווינדה — מיכאיל (מישה) ג'קוביץ', מנהל מלון Eleon, אוהד קבוצת צסק"א. בדומה לוויקטור יריבו, מכור לטיפה המרה ולהימורים. סובל מגזענות בגלל עורו הכהה.
  • פיליפ בלדני — ניקטה דיאגילב, מלצר ולאחר מכן מנהל משמרת במסעדת Victor. בנו של מיליארדר והמתחרה העסקי של לאונורה, אנדריי דיאגילב. מאוהב בקטיה.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים תקופת שידור
1 1—20 (20 פרקים) 22 באוקטובר — 22 בנובמבר 2012
2 21—40 (20 פרקים) 25 במרץ — 25 באפריל 2013
3 41—60 (20 פרקים) 3 במרץ — 3 באפריל 2014
4 61—80 (20 פרקים) 13 באוקטובר — 19 בנובמבר 2014
5 81—100 (20 פרקים) 7 בספטמבר — 7 באוקטובר 2015
6 101—120 (20 פרקים) 29 בפברואר — 31 במרץ 2016

תסקיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים תאריך שידור מקורי
בכורת העונה סיום העונה
1 20 22 באוקטובר 2012 22 בנובמבר 2012
2 20 25 במרץ 2013 25 באפריל 2013
3 20 3 במרץ 2014 3 באפריל 2014
המטבח בפריז[4] 1 במאי 2014
4 20 13 באוקטובר 2014 19 בנובמבר 2014
5 20 7 בספטמבר 2015 7 באוקטובר 2015
6 20 29 בפברואר 2016 31 במרץ 2016
המטבח: הקרב האחרון[4] ‏27 באפריל 2017

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זוכת פרס TEFI בקטגוריית קומדיית המצבים הטובה ביותר (2014)
  • זוכת פרס ז'ורז' בקטגוריית הקומדיה הרוסית הטובה של השנה (2016)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]